Viden
//torsdag d. 10.11.22

Fastholdelse av abonnentene blir vanskeligere og vanskeligere. Subscrybe’s Anti-Churn Team gir deg konkrete verktøy og strategier for å bekjempe churn!

Del artiklen

Nyhet fra Subscrybe

Det er ikke lett å være en abonnementsvirksomhet i en tid da spesielt de faste utgiftene blir grundig sett på av forbrukerne. Og det er vårt ansvar som abonnementsbedrifter å tydeliggjøre og understreke verdien vi tilbyr for den månedlige betalingen.

Gjennom høsten har vi fått mange henvendelser om hvordan vi kan redusere frafall her og nå, når abonnenter sier opp abonnement. Ikke fordi det er noe galt med produktet, men rett og slett fordi kunden velger det bort for øyeblikket.

Men er det noe vi kan gjøre for å hindre frafall her og nå, slik at vi som abonnementsbedrifter fortsatt kan oppnå et tilfredsstillende kvartal? Selvfølgelig er det det.

Hos Subscrybe kan du nå bruke vårt Anti-Churn Team for en kort eller lengre periode, hvor vi i samarbeid med deg vil jobbe målrettet og effektivt med de områdene hvor churn-innsatsene kan forbedres. For eksempel kan det være innenfor følgende områder:

  • Churn Prediction – Kan vi gjøre noe for å forutsi når en kunde er på vei til å avslutte abonnementet sitt?
  • Innsamling av data – Hvordan kan data hjelpe oss med å forstå kundene og deres behov?
  • Prising – Kan vi endre prismodellene våre og dermed gjøre abonnementet mer attraktivt eller enklere å beholde?
  • Ufrivillig churn – Har vi kunder som avslutter uten et bevisst ønske om å forlate oss? For eksempel, i tilfelle at en har glemt eller ved manglende betaling?
  • Onboarding – Fastholdelse starter når kunden registrerer seg. Hvordan sikrer vi riktig adferd fra starten og dermed sikrer lengre fastholdelse?

Hvis du vil høre mer om hva Subscrybes Anti-Churn Team kan gjøre for din bedrift, send en mail til partner Jon Erik Ofstad på jeo@subscrybe.com eller til en annen Subscryber, så kontakter vi deg med en presentasjon av prosessen og en samtale om dine spesifikke utfordringer. Du kan også gjerne ringe Jon Erik på 905 81 429 for en uforpliktende prat.