Viden

Dansk Supermarked

Del artiklen

CASE: DANSK SUPERMARKED
De «gylne abonnementshåndjern» skaper lojale økologiforbrukere

Hva skjer når Danmarks kanskje dyktigste kjøpmenn innoverer sammen med Subscrybe ?

I første omgang ledet det til en innovasjonsliste på 50 ideer for hvordan Dansk Supermarked kan skape ekte lojalitet i en ellers total illojal verden.

Første konkrete idé som Subscrybe anbefalte Dansk Supermarked var å gjøre én av tidens helt store forbrukertrender abonnementbasert – nemlig økologi.

Abonnementet hos Dansk Supermarked ble utviklet med inspirasjon fra Amazon, som med deres Amazon Prime-abonnement har lykkes med – i en ellers veldig illojal e-handelsverden – å sette ”gylne abonnementshåndjern” på forbrukerne. Prime-abonnentene kommer nemlig igjen og igjen – og deres handlekurv er vesentlig større enn hos ikke-abonnentene. Samme effekt ønsket Dansk Supermarked med økologi-abonnementet ØKO+.

Hvordan fungerer det? For 20 kroner i uken får kundene 20% rabatt på alt økologi. Slik høres det enkle abonnementstilbudet fra Føtex ut. Og det virker – både for abonnentene, som sparer mye penger, men så sannelig også for Dansk Supermarked.

Toke Lund, Head of Digital hos Dansk Supermarked, sier: ”Forbrukeradferden hos abonnentene på ØKO+ følger nøyaktig de lojalitetsadferdsmønstrene vi håpet på – vi har skapt ekte lojalitet med vår øko-abonnement”.

Subscrybe har hjulpet Dansk Supermarked med mer enn bare å være innovasjonsopphavsmennene til Føtex ØKO+. Subscrybe har også tilrettelagt for innovasjonen av den tidligere omtalte abonnementsbruttolisten, og i forbindelse med utrullingen av Føtex ØKO+ har Subscrybe vært rådgivere i alle utviklings- og implementeringsfaser – fra utarbeidelsen av business case, rekrutteringsplaner, dialog- og onboardingprogram, KPI-styring m.v. Med andre ord, innenfor alle relevante faser i utviklingen og implementeringen av en ny abonnementsforretning.

Les mer om Dansk Supermarked’s nye øko-abonnement her.

Vil du høre mer om denne casen så kontakt direktør og partner Jonas Juul Jeppesen på tlf. +47  31 66 67 76.