fbpx
Viden
//fredag d. 15.11.19

Last ned Subscrybes strategirapport: SUBSCRIPTION RETAIL

Del artiklen

Av Benedicte Lykke Larsen, Peter Jakobsen og Morten Suhr Hansen

Hos Subscrybe har vi for alvor sett hvordan abonnementsrevolusjonen har blitt en megatrend. Du kan eksempelvis abonnere på skjønnhets- og hudpleieprodukter (Matas og Goodiebox) og streaming av serier (HBO og Netflix). Abonnementsmodellen har også begynt å ta mer plass i retailbransjen. Vår nye strategirapport – SUBSCRIPTION RETAIL – setter fokus på akkurat dette. 

I rapporten dykker vi ned i, hvorfor abonnementsmodellen har blitt en foretrukken modell for mange retail- og nettbutikker. Uten å ’spoile’ rapportens funn så kan du bl.a. lese om, at subscription retail markedet har vokst med mer enn 100 prosent hvert år de siste fem årene! Dessuten verdisettes abonnementsbaserte virksomheter i retailbransjen seks ganger høyere enn virksomheter som opererer med en tradisjonell transaksjonsbasert forretningsmodell.

Abonnementsmodellen foretrekkes ofte, fordi det er en win-win model for både virksomheter og kunder – og du får mer innsikt i hvorfor med vår nye strategirapport.

I denne strategirapporten dykker vi også ned i, hvorfor og hvordan Amazon Prime, Graze, Aarstiderne, Dollar Shave Club og Bark Box har fått suksess med abonnementsmodellen i retailbransjen.

Nysgjerrig?

Hent din strategirapport