Team

JON ERIK OFSTAD, DIREKTØR OG PARTNER

Et veldrevet abonnementskonsept gir sterk kundevekst, god lønnsomhet og stor verdiskapning for eierne av virksomheten.

Vi i Subscrybe har utviklet en god metodikk for å bygge vellykkede abonnementskonsepter, starte dem opp og videreutvikle dem.

Jeg liker godt å arbeide på tvers av alle bransjer – men med abonnement som fellesnevner.

Som de andre i Subscrybe er jeg resultatorientert på kundenes vegne – og ønsker å være med på å skape verdi for både eiere og ansatte gjennom innovative prosjekter som styrker bedriftens posisjon.

Jeg har arbeidet med abonnementsprodukter hele yrkeslivet. I Aftenposten som direktør med ansvar for de områdene som inngår i et godt abonnementsprodukt:

Konsept, salg, systemer, distribusjon, kundeservice, CRM og analyse.

Deretter som partner i et softwareselskap som utvikler abonnementssystemer, markeds/CRM systemer og webløsninger med kunder i Norge, Sverige og Danmark.

Dynamikken som oppstår i skjæringspunktet mellom marked og teknologi er spennende, utfordrende og viktig å ligge i forkant av. Er nok for gammel til å kunne kalle meg selv en ekte «native», men har arbeidet i skjæringspunktet mellom teknologi og marked i tyve år.

Jeg er utdannet siviløkonom fra NHH, bor på Kolbotn med Helene og har tre voksne barn.

jeo@subscrybe.com /  +47 90 51 14 29 /  Bli min venn på Linkedin

MORTEN SUHR HANSEN, ADM. DIREKTØR, PARTNER

Jeg tror at abonnement er en bedre forretningsmodell for både virksomheter og for kunder, og at flere og flere virksomheter og bransjer i fremtiden vil bli abonnementsbasert. Det er en utvikling jeg gjerne vil være med  å fremme.

Derfor grunnla jeg i 2011 Subscrybe etter mer enn 20 år i mediebransjen, hvor jeg har arbeidet med abonnementssalg, innovasjon og forretningsutvikling på tvers av aviser, magasiner og digitale medier.

I Subscrybe er jeg opptatt av innovasjon og forretningsutvikling, og av å skape nye abonnementskonsepter – eller utvikle eksisterende. Samtidig vil jeg gjerne hjelpe våre kunder med å drive en enda bedre abonnementsforretning og styrke denne på tvers av produkter, systemer og kunder.

Jeg vil gjerne bidra til at enda flere får øynene opp for mulighetene i den nye abonnementsøkonomien. Derfor har jeg skrevet boken How to Build a Subscription Business og et stort antall artikler om hvordan virksomheter kan la seg inspirere av nye abonnementstanker.

Jeg er i øvrig utdannet cand.oecon. fra Aarhus Universitet og er i dag bosatt i Dragør med min kone og to snart voksne barn. Privat er jeg opptatt av alt som kan bli abonnementbasert, eksempelvis gode matvarer, biler, fitness, bøker, magasiner og nyheter. Faktisk har jeg og husstanden 38 abonnementer sist vi sjekket!

mha@subscrybe.com   /   +45 40 29 45 34   /  Bli min venn på Linkedin

JONAS JUUL JEPPESEN, DIREKTØR, PARTNER

Jeg abonnerer i høyeste grad på abonnement! Abonnementsforretningsmodellen som i disse dager stormer frem i alle typer bransjer, opptar meg veldig – både som subscryber og som privatperson.

Som subscryber er jeg særlig opptatt av å innovere abonnementsløsninger for ikke-tradisjonelle abonnementsbransjer, eksempelvis i detaljistverdenen. Det å hjelpe dyktige kjøpmenn med å bli abonnementsbasert og dermed sikre deres butikk er ekstremt spennende. Derfor er jeg spesielt stolt av vår oppfinnelse av Føtex ØKO+ i samarbeid med Danmarks nok dyktigste kjøpmenn, blomsterabonnementet hos Interflora og det effektive ”salg-av-brukt” abonnement hos DBA+.

Men jeg er også opptatt av arbeidet med og utviklingen av mennesker. Utover min MBA er jeg utdannet skolelærer, og så har jeg arbeidet med selgere i hele mitt arbeidsliv. Derfor er utvikling av eksempelvis kundeservicefunksjonen veldig spennende – nettopp fordi god kundeservice er helt avgjørende for dagens og morgendagens suksessfulle abonnementsforretninger. Samtidig er kundeservice på vei til å bli abonnementsforretningenes viktigste salgskanal.

Privat er jeg gift med Line. Vi har Bastian, Karla og Vilfred, og vi bor i Højbjerg i Aarhus – tett på Marselisborg skogen, hvor jeg slapper av på min mountainbike – den har jeg ikke som abonnement, men jeg arbeider med det. Til gjengjeld er vår Citroën Cactus en vaskekte abonnementsbil.

jjj@subscrybe.com /  +45 31 666 776 /  Bli min venn på Linkedin

ANNIKEN BOYE, KONSULENT

Har du et ønske om fleksibilitet, enkelhet og kreativitet? Ved å abonnere på eksempelvis streamingtjenester, hudpleieprodukter, klær, mat osv. – er dette noe som er svært tidsbesparende i en ellers travel hverdag.  Abonnement er tidsbesparende for kunder, det skaper lojalitet og gir bedrifter mer forutsigbarhet.

Jeg har en mastergrad i endringsledelse, og tidligere vært avdelingsleder innenfor et privat helseforetak.

I masteroppgaven min studerte jeg hvordan mediebransjen utfordres av digitalisering, med fokus på hvilke strategier og grep som må tas for å opprettholde posisjonen i markedet, samt hva som må til for å styrke sin posisjon ytterligere i en digital verden.

Det er ikke bare mediebransjen som utfordres av digitalisering, men hele samfunnet vårt blir mer og mer digitalt. Det kan være vanskelig å ”rive opp” eksisterende kulturer og strukturer i en bedrift – endring er for mange både utfordrende og krevende. Jeg har spesialisert meg innenfor fagområdet endringsledelse, og denne kunnskapen vil jeg aktivt bruke i jobben som konsulent hos Subscrybe.

Privat er jeg en sosial person som bruker tid med mine venner, kjæreste og familie.  Jeg liker også å holde meg form med trening både innendørs og utendørs.

ab@subscrybe.com / +47 47 83 41 94  / Bli min venn på Linkedin

BENEDICTE LYKKE LARSEN, KONSULENT

I mine øyne kan abonnementsmodellen enormt mange ting. Noen av de første tingene jeg tenker på når jeg hører ordet ’abonnement’ er fleksibilitet, kreativitet og convenience.
Fleksibilitet, fordi jeg er tilhenger av å låne i stedet for å kjøpe når jeg kan. Jeg liker at jeg som forbruker har muligheten til å velge ting til og fra når jeg har bruk for det.
Kreativitet, fordi abonnementsmodellen gir meg muligheten til å prøve nye ting som jeg ellers kanskje ikke ville få prøvd ut, for eksempel med en ny type beautyboks, streamingtjeneste eller matkasse.
Convenience, fordi abonnement gir meg en bedre opplevelse og på mange måter optimaliserer min tid.

Mange forbrukere, særlig de unge, føler at de har det mer travelt enn noen gang før. Derfor er RoT (Return on Time) blitt enormt viktig, og her kan abonnementsmodellen være en stor hjelp i en travel hverdag. Det er på mange måter en mer interessant løsning og forretningsmodell, som både er fordelaktig for bedrifter og for kunder.

Jeg har en mastergrad i International Business Communication (Intercultural Marketing) fra Copenhagen Business School. Jeg har tidligere arbeidet med digital markedsføring og SoMe, både i restaurantbransjen hos Rekom Group og i forsikringsbransjen hos Topdanmark.

Jeg bor på Amager i København og bruker min fritid på min familie, min kjæreste og mine venner. Dessuten bruker jeg tid på å utforske både nye kulturer og dem jeg allerede kjenner, enten når jeg reiser eller innenfor landets grenser, eksempelvis med teater, konserter og kunst.

bll@subscrybe.com /+45 22 83 11 12 / Bli min venn på Linkedin

METTE REGITZE RAHBEK, KONSULENT

Abonnementsteori og abonnementsmodeller er en rød tråd både i karrieren min og i privatlivet. Uten at det har vært et bevisst valg fra min side, har abonnement faktisk sneket seg inn i livet mitt i større og eller mindre grad siden 2014. Med ansettelsen min i Subscrybe, har jeg for alvor fått utløp for interessen min for dette området.

Med en bachelor fra CBS i bedriftskommunikasjon og en cand.merc. i strategisk entreprenørskap på SDU, har jeg kombinert interessen min for salg, kommunikasjon og innovasjon i en god treenighet. Jeg har forøvrig vært ansatt i Codan Forsikring og EY Danmark, og fra 2014 og fire år, var jeg med å utvikle et større telemarketingselskap i Kolding, hvor vi arbeidet målrettet med salg og innovasjon av abonnement til medie- og detaljhandelen. I den siste tiden har jeg arbeidet med min egen bedrift, hvor vi har utviklet en digital medlemsklubb. Dette har gitt meg en god  forståelse for de digitale prosessene, systemene og marketingmessige vurderinger og ressurser, som ligger til grunn for en god og bærekraftig abonnementsvirksomhet.

Hos Subscrybe er jeg derfor opptatt av å arbeide med kundene våre innenfor bl.a. medier og Telecom, og med utvikling av digitale og innovative prosesser fra salg og onboarding til retention.

Privat bor jeg i dag i Kolding på femte året. Her bruker jeg tiden min på forskjellige sportsaktiviteter, da jeg er litt av et konkurransemenneske. Kunst opptar meg også. Mye siden familien min har et mindre familieeid galleri i Vestjylland. Kunsten som blir utstilt har vi selvfølgelig laget selv…

mrr@subscrybe.com / +45 60 17 93 44 / Bli min venn på LinkedIn

PETER JAKOBSEN, SENIORKONSULENT

Abonnementsmodeller har lenge fylt mye av mitt liv, og jeg har siden 2005 vært ansatt i virksomheter med dette utgangspunkt. Her har jeg arbeidet med digitalisering av mediebransjen hos Berlingske Media, stått i spissen for salgsstrategien hos teleselskapet Telmore, og senest har jeg sittet som COO og CMO hos Samlino.dk, hvor mine ansvarsområder var spent bredt på tvers av forretningens verdikjede.

Personlig har jeg mange forskjellige interesser og dermed mange ting jeg gjerne vil rekke over. Her hjelper abonnementer meg ikke bare med å skape struktur, men også med å dyrke alt det som gir meg glede i hverdagen.

Hos Subscrybe er jeg primært fokusert på medier, telekommunikasjon og forsikring, men arbeider stort sett med alle bransjer innenfor salg, performance management og digitalisering. Jeg har en stor forkjærlighet for å se effektene av våre prosjekter og derfor er jeg oftest med i implementeringsfasen hos våre kunder.

Privat setter jeg stor pris på å være sammen med venner og familie, og jeg spiller litt musikk og holder meg primært i form med å løpe om morgenen. Når det er mulig tar jeg meg også tid til å brygge øl i et mikrobryggeri som jeg var med å etablere i 2017.

pj@subscrybe.com / +45 42 20 86 85 / Bli min venn på Linkedin

TINE MØLLER, KONSULENT

“Personlig”,“convenient”, “fleksibelt”, “ekstra fordeler» og service”, etc. Ønskelisten er lang og forventningene mange når den moderne forbruker gjør innkjøp – og endelig er det en forretningsmodell som er designet til å oppfylle disse kravene: abonnementsmodellen. I stedet for transaksjoner tar abonnementsmodellen nemlig utgangspunkt i relasjoner – og som i enhver annen relasjon handler det derfor om å skape tillit og verdi. Uten det, ingen relasjon og ingen forretning. Derfor ser jeg abonnementer som ‘kundens forretningsmodell’ – og ikke minst fremtidens forretningsmodell, da maktforholdet mellom selger og kunde for lengst har vippet til kundens fordel.

Kundens adferd og interesser har også lenge vært mitt  fokusområde. Innen jeg ble subscryber arbeidet jeg som rådgiver og kundeansvarlig innenfor kommunikasjon, branding og design hos bl.a. Burson-Marsteller, McCann og Scandinavian Design Group. Her lærte jeg fort at hvis noe skal lykkes, må man kjenne og forstå sin målgruppe, og adressere et reelt behov.

Som subscryber er jeg derfor veldig opptatt av å optimalisere og utvikle helt nye abonnementskonsepter – på brukerens premisser, i alle mulige og umulige bransjer. For tiden er jeg spesielt nysgjerrig på hvordan f.eks. gaming, sykehusutstyr og stand-up-paddling kan bli abonnementbasert.

Sistnevnte skyldes spesielt personlige interesser. Jeg er nyutklekket SUP’er (akkurat som titusenvis av andre dansker) og ønsker meg inderlig et medlemskap som jeg kan bruke både i København og i Thy. Jeg er nemlig født og oppvokst i det skjønne naturområde nord for Limfjorden og er derfor på besøk så ofte jeg kan. Når jeg ikke er i vannet eller i Thy, kan du finne meg på kjøkkenet eller i en av Københavns mange restauranter og matbarer. Jeg er nemlig også litt av en foodie.

tm@subscrybe.com /+45 27 58 08 82 / Bli min venn på Linkedin