Team

JON ERIK OFSTAD, DIREKTØR OG PARTNER

Et veldrevet abonnementskonsept gir sterk kundevekst, god lønnsomhet og stor verdiskapning for eierne av virksomheten.

Vi i Subscrybe har utviklet en god metodikk for å bygge vellykkede abonnementskonsepter, starte dem opp og videreutvikle dem.

Jeg liker godt å arbeide på tvers av alle bransjer – men med abonnement som fellesnevner. Som de andre i Subscrybe er jeg resultatorientert på kundenes vegne – og ønsker å være med på å skape verdi for både eiere og ansatte gjennom innovative prosjekter som styrker bedriftens posisjon.

Jeg har arbeidet med abonnementsprodukter hele yrkeslivet. I Aftenposten som direktør med ansvar for de områdene som inngår i et godt abonnementsprodukt:

Konsept, salg, systemer, distribusjon, kundeservice, CRM og analyse.

Deretter som partner i et softwareselskap som utvikler abonnementssystemer, markeds/CRM systemer og webløsninger med kunder i Norge, Sverige og Danmark.

Dynamikken som oppstår i skjæringspunktet mellom marked og teknologi er spennende, utfordrende og viktig å ligge i forkant av. Er nok for gammel til å kunne kalle meg selv en ekte «native», men har arbeidet i skjæringspunktet mellom teknologi og marked i tredve år.

Jeg er utdannet siviløkonom fra NHH, bor på Kolbotn med Helene og har tre voksne barn.

jeo@subscrybe.com /  +47 90 58 14 29 /  Bli min venn på Linkedin

JONAS JUUL JEPPESEN, DIREKTØR, PARTNER

Jeg abonnerer i høyeste grad på abonnement! Abonnementsforretningsmodellen som i disse dager stormer frem i alle typer bransjer, opptar meg veldig – både som subscryber og som privatperson.

Som subscryber er jeg særlig opptatt av å innovere abonnementsløsninger for ikke-tradisjonelle abonnementsbransjer, eksempelvis i detaljistverdenen. Det å hjelpe dyktige kjøpmenn med å bli abonnementsbasert og dermed sikre deres butikk er ekstremt spennende. Derfor er jeg spesielt stolt av vår oppfinnelse av Føtex ØKO+ i samarbeid med Danmarks nok dyktigste kjøpmenn, blomsterabonnementet hos Interflora og det effektive ”salg-av-brukt” abonnement hos DBA+.

Men jeg er også opptatt av arbeidet med og utviklingen av mennesker. Utover min MBA er jeg utdannet skolelærer, og så har jeg arbeidet med selgere i hele mitt arbeidsliv. Derfor er utvikling av eksempelvis kundeservicefunksjonen veldig spennende – nettopp fordi god kundeservice er helt avgjørende for dagens og morgendagens suksessfulle abonnementsforretninger. Samtidig er kundeservice på vei til å bli abonnementsforretningenes viktigste salgskanal.

Privat er jeg gift med Line. Vi har Bastian, Karla og Vilfred, og vi bor i Højbjerg i Aarhus – tett på Marselisborg skogen, hvor jeg slapper av på min mountainbike – den har jeg ikke som abonnement, men jeg arbeider med det. Til gjengjeld er vår Mercedes en vaskekte abonnementsbil fra Hessel Hire.

jjj@subscrybe.com /  +45 31 666 776 /  Bli min venn på Linkedin

NICOLAI FÆSTE, SENIORKONSULENT

Jeg har jobbet profesjonelt med abonnementer i snart 15 år. Abonnementskarrieren min startet i 2007 som produktsjef for mobiltelefoni i TELMORE. Det førte til 10 ekstremt utfordrende og lærerike år i TDC-konsernet (i dag Nuuday) i forskjellige ledelsesroller, hvor jeg arbeidet strategisk og taktisk innenfor abonnementsbedriftens mange disipliner. Den siste tiden har jeg som en del av den daglige ledelsen i BroBizz A/S, ivaretatt rollen som Director of Consumer Market & Partnerships.

Jeg har opparbeidet meg en godt brukt verktøykasse gjennom både karrieren min og de mange abonnementsprosjektene, og har en spesiell interesse for hvordan abonnementet settes i spill effektivt med solide go-to-market- og kanalstrategier. Hos Subscrybe driver jeg primært med optimalisering av eksisterende abonnementskonsepter, både økonomisk og rent ledelsesmessig i organisasjonen.

På fritiden tilbringer jeg tid med familien, som består av Sofie, Aksel og Ellen, der de to siste i park- og barnehagealderen naturligvis opptar oss. Vi trives med å bo tett på naturen ved skog og vann, hvor de 4 årstidene alltid gir mulighet for aktiviteter både sammen som familie, og solo med høy puls.

nf@subscrybe.com / +45 61 71 07 00 / Bli venn med meg på LinkedIn

MORTEN SUHR HANSEN. ADM. DIREKTØR OG PARTNER

Jeg tror at abonnement er en bedre forretningsmodell for både virksomheter og for kunder, og at flere og flere virksomheter og bransjer i fremtiden vil bli abonnementsbasert. Det er en utvikling jeg gjerne vil være med  å fremme.

Derfor grunnla jeg i 2011 Subscrybe etter mer enn 20 år i mediebransjen, hvor jeg har arbeidet med abonnementssalg, innovasjon og forretningsutvikling på tvers av aviser, magasiner og digitale medier.

I Subscrybe er jeg opptatt av innovasjon og forretningsutvikling, og av å skape nye abonnementskonsepter – eller utvikle eksisterende. Samtidig vil jeg gjerne hjelpe våre kunder med å drive en enda bedre abonnementsforretning og styrke denne på tvers av produkter, systemer og kunder.

Jeg vil gjerne bidra til at enda flere får øynene opp for mulighetene i den nye abonnementsøkonomien. Derfor har jeg skrevet boken How to Build a Subscription Business og et stort antall artikler om hvordan virksomheter kan la seg inspirere av nye abonnementstanker.

Jeg er i øvrig utdannet cand.oecon. fra Aarhus Universitet og er i dag bosatt i Dragør med min kone og to snart voksne barn. Privat er jeg opptatt av alt som kan bli abonnementbasert, eksempelvis gode matvarer, biler, fitness, bøker, magasiner og nyheter. Faktisk har jeg og husstanden 38 abonnementer sist vi sjekket!

mha@subscrybe.com   /   +45 40 29 45 34   /  Bli min venn på Linkedin

ANDERS SØRENSEN, SENIORKONSULENT

Jeg er en stor forkjemper for abonnementsmodellen og er glad for å se de mange produktene og tjenestene som lanseres daglig som abonnementsordninger. Det gleder meg spesielt når jeg ser abonnementsordninger lansert med et tydelig fokus på å berike eller gjøre forbrukernes hverdag enklere.

Privat er jeg en flittig bruker av mange forskjellige abonnementsløsninger og nyter muligheten disse gir meg til å frigjøre meg fra eierskap til ting. Det gir meg en mental frihet og muligheten til kontinuerlig å evaluere og endre preferanser.

Profesjonelt har jeg jobbet med abonnement de siste 12 årene i medie- og telekommunikasjonsindustrien. Her har jeg jobbet med alle aspekter av abonnementsvirksomheten – fra tilstrømningen av nye abonnementer til ombordstigning, lojalitetsbygging, oppbevaring, opp / kryss salg og vinn-tilbake. Dette har skjedd både som spesialist og mellomleder. Senest som Senior Director of Commercial Management i YouSee.

Jeg er spesielt interessert i hvordan bedrifter optimaliserer abonnementsvirksomheten og utnytter de unike mulighetene som abonnementsmodellen gir for å etablere nære relasjoner med kunder med sikte på å øke kundeverdien og skape livslange relasjoner.

Til daglig bor jeg på Østerbro sammen med min kone, Jane, hvor vi liker å benytte oss av de mange kulturtilbudene som København har å tilby. Om sommeren tilbringer vi en stor del av helgene i hytta vår, hvor jeg liker å få jord under neglene mine og dyrke mine egne grønnsaker. Jeg er også en bonusfar til 22 år gamle Daniel, som har flyttet hjemmefra, men heldigvis på Østerbro.

as@subscrybe.com / +45 24 61 88 60 / Bli min venn på LinkedIn

BO JØRGENSEN, SENIORKONSULENT

Når jeg har møtt nye mennesker og skulle få dem til å fortelle litt om seg selv, har jeg alltid spurt folk hva de abonnerer på.

I begynnelsen var det selvfølgelig mest aviser og magasiner, men det har alltid vært veldig avslørende for meg at det du hadde valgt var så mye en del av deg selv at du valgte å abonnere på det.

Jeg er teknisk produkteier og forstår alle de tekniske komponentene i en abonnementsvirksomhet. Enten det er et oppstartsselskap med en abonnementsidé eller et eksisterende selskap som ønsker å sette på nytt eller bygge gir det alltid mange gode spørsmål om IT-oppsettet, der jeg kan stille de nødvendige spørsmålene.

Jeg har stått for den tekniske implementeringen av abonnementet på Matas og for lanseringen av Gyldendals lyd- og e-bokstrømmetjeneste Chapter. Så en bred, teknisk prosjektlederprofil med god forretningsforståelse og en sunn dose kreativitet. Jeg er grafisk sterk, har god UX-forståelse og setter alltid brukeren i sentrum.

Privat er jeg en kreativ nerd som virkelig liker å komme av skjermen. Jeg spiller mange brettspill, tar bilder på høyt hobbynivå og kombinerer det med utendørsopplevelser – både på sykkelen, med løpeskoene og med turryggsekken.

bj@subscrybe.com / Bli min venn på LinkedIn

KNUT KRAGLUND, KONSULENT

Som konsulent har jeg tidligere vært innom mange ulike bransjer og bedrifter rundt i Europa og hjulpet med utvikling av brukeropplevelser. Noe jeg stadig la merke til var hvordan bedriftene ofte var nysgjerrige på abonnementstjenester, og hvordan stadig flere går over til en slik bedriftsmodell.

Erfaringen med brukeropplevelser, og optimalisering har jeg tatt med meg inn i Subscrybe i mitt videre arbeid med å gjøre produkter og tjenester enklere både for kunden og sluttbrukeren. En optimal abonnementstjeneste sparer tid, penger og miljøet.

Ting jeg kan: kommunikasjon, markedsføring, brukeropplevelser, merkevarebygging

Ting jeg ikke kan: fotball, motor, kvantefysikk, synging og esperanto

Ting jeg liker å gjøre når jeg ikke jobber: Klatring, turgåing, matlaging, trening og reising

kk@subscrybe.com /  +47 916 40 587 /  Bli min venn på Linkedin

TROND ERIK DE FLON, SENIORKONSULENT

Jeg har nærmere 15 års erfaring fra medlemsorganisasjoner og media, sist som markedssjef for Dagsavisen. Jeg stiller med strategisk og operasjonell erfaring rundt det å drive en lønnsom abonnementsdrift.

I tillegg til prising, verdiforslag og rapportering har jeg jobbet mye med acquisition, retention og win back gjennom utvikling av automatiserte prosesser.

Jeg fokuserer alltid på personalisering og stimulering til økt bruk av abonnementet gjennom digitalisering og bruk av data i flere kanaler med mål om økt relevans og økt kundetilfredshet. Dette har stått sentralt for meg.

Jeg er bevisst på at kunden må være i fokus og få dekket sine behov over tid for å skape et langvarig og lønnsomt abonnementsprodukt – både for kunde og leverandør.

Privat er jeg gift og har tre barn. Vi bor tett på Østmarka utenfor Oslo og her liker jeg godt både å sykle og løpe.

Som trebarnsfar liker jeg aller best abonnement som gjør livet mitt litt enklere og som får hverdagen til å flyte litt enklere. Gjerne i form av mat levert på døren eller apper som gjør planlegging av familiens aktiviteter enklere.

tef@subscrybe.com / +47 97 66 45 67 / Bli min ven på LinkedIn

NIELS VESTERGAARD, MARKETING SPECIALIST

Livet mitt har blitt lettere med abonnement. Det tillater meg å velge til og fra, og det lar meg skreddersy etter mine behov slik jeg ønsker – også når mine behov endres. Det viktigste ved abonnementet for meg er convenience. Jeg abonnerer for å få en automatisert tjeneste, som jeg ikke trenger å ta stilling til mer enn en gang i måneden – og jeg elsker når ting kommer rett på døren.

Jeg har bakgrunn fra e-handel, hvor jeg har jobbet med merkevarebygging og innholdsmarkedsføring, med sterkt fokus på SEO / SEM, sosiale medier og re-marketing. Derfor har jeg lang erfaring med å fange kundenes oppmerksomhet på Google, Facebook, LinkedIn, Instagram og andre sosiale kanaler.

Uansett hvilken virksomhet du har, er det viktig i dag å ha en sterk sosial profil. Og dette er kanskje enda mer sant for abonnementsbedrifter enn andre forretningsmodeller. Kundene dine er ikke bare dine kunder – de er dine medlemmer, og det er viktig å ha et godt og sterkt forhold til dem hver gang du møter dem. Og uansett hvor du møter dem.

I tillegg til stillingen min i Subscrybe studerer jeg bedriftsøkonomi og kommunikasjon ved Copenhagen Business School.

På fritiden spiller jeg fotball, løper turer og til og jeg er innom et treningsstudio en gang i blant. Jeg har spilt musikk i mange år og elsker å klimpre på gitaren min i timevis.

nv@subscrybe.com / Bli min venn på Linkedin