Team

JON ERIK OFSTAD, DIREKTØR OG PARTNER

Et veldrevet abonnementskonsept gir sterk kundevekst, god lønnsomhet og stor verdiskapning for eierne av virksomheten.

Vi i Subscrybe har utviklet en god metodikk for å bygge vellykkede abonnementskonsepter, starte dem opp og videreutvikle dem.

Jeg liker godt å arbeide på tvers av alle bransjer – men med abonnement som fellesnevner.

Som de andre i Subscrybe er jeg resultatorientert på kundenes vegne – og ønsker å være med på å skape verdi for både eiere og ansatte gjennom innovative prosjekter som styrker bedriftens posisjon.

Jeg har arbeidet med abonnementsprodukter hele yrkeslivet. I Aftenposten som direktør med ansvar for de områdene som inngår i et godt abonnementsprodukt:

Konsept, salg, systemer, distribusjon, kundeservice, CRM og analyse.

Deretter som partner i et softwareselskap som utvikler abonnementssystemer, markeds/CRM systemer og webløsninger med kunder i Norge, Sverige og Danmark.

Dynamikken som oppstår i skjæringspunktet mellom marked og teknologi er spennende, utfordrende og viktig å ligge i forkant av. Er nok for gammel til å kunne kalle meg selv en ekte «native», men har arbeidet i skjæringspunktet mellom teknologi og marked i tyve år.

Jeg er utdannet siviløkonom fra NHH, bor på Kolbotn med Helene og har tre voksne barn.

jeo@subscrybe.com /  +47 90 51 14 29 /  Bli min venn på Linkedin

MORTEN SUHR HANSEN, ADM. DIREKTØR, PARTNER

Jeg tror at abonnement er en bedre forretningsmodell for både virksomheter og for kunder, og at flere og flere virksomheter og bransjer i fremtiden vil bli abonnementsbasert. Det er en utvikling jeg gjerne vil være med  å fremme.

Derfor grunnla jeg i 2011 Subscrybe etter mer enn 20 år i mediebransjen, hvor jeg har arbeidet med abonnementssalg, innovasjon og forretningsutvikling på tvers av aviser, magasiner og digitale medier.

I Subscrybe er jeg opptatt av innovasjon og forretningsutvikling, og av å skape nye abonnementskonsepter – eller utvikle eksisterende. Samtidig vil jeg gjerne hjelpe våre kunder med å drive en enda bedre abonnementsforretning og styrke denne på tvers av produkter, systemer og kunder.

Jeg vil gjerne bidra til at enda flere får øynene opp for mulighetene i den nye abonnementsøkonomien. Derfor har jeg skrevet boken How to Build a Subscription Business og et stort antall artikler om hvordan virksomheter kan la seg inspirere av nye abonnementstanker.

Jeg er i øvrig utdannet cand.oecon. fra Aarhus Universitet og er i dag bosatt i Dragør med min kone og to snart voksne barn. Privat er jeg opptatt av alt som kan bli abonnementbasert, eksempelvis gode matvarer, biler, fitness, bøker, magasiner og nyheter. Faktisk har jeg og husstanden 38 abonnementer sist vi sjekket!

mha@subscrybe.com   /   +45 40 29 45 34   /  Bli min venn på Linkedin

JONAS JUUL JEPPESEN, DIREKTØR, PARTNER

Jeg abonnerer i høyeste grad på abonnement! Abonnementsforretningsmodellen som i disse dager stormer frem i alle typer bransjer, opptar meg veldig – både som subscryber og som privatperson.

Som subscryber er jeg særlig opptatt av å innovere abonnementsløsninger for ikke-tradisjonelle abonnementsbransjer, eksempelvis i detaljistverdenen. Det å hjelpe dyktige kjøpmenn med å bli abonnementsbasert og dermed sikre deres butikk er ekstremt spennende. Derfor er jeg spesielt stolt av vår oppfinnelse av Føtex ØKO+ i samarbeid med Danmarks nok dyktigste kjøpmenn, blomsterabonnementet hos Interflora og det effektive ”salg-av-brukt” abonnement hos DBA+.

Men jeg er også opptatt av arbeidet med og utviklingen av mennesker. Utover min MBA er jeg utdannet skolelærer, og så har jeg arbeidet med selgere i hele mitt arbeidsliv. Derfor er utvikling av eksempelvis kundeservicefunksjonen veldig spennende – nettopp fordi god kundeservice er helt avgjørende for dagens og morgendagens suksessfulle abonnementsforretninger. Samtidig er kundeservice på vei til å bli abonnementsforretningenes viktigste salgskanal.

Privat er jeg gift med Line. Vi har Bastian, Karla og Vilfred, og vi bor i Højbjerg i Aarhus – tett på Marselisborg skogen, hvor jeg slapper av på min mountainbike – den har jeg ikke som abonnement, men jeg arbeider med det. Til gjengjeld er vår Citroën Cactus en vaskekte abonnementsbil.

jjj@subscrybe.com /  +45 31 666 776 /  Bli min venn på Linkedin

BENEDICTE LYKKE LARSEN, KONSULENT

I mine øyne kan abonnementsmodellen enormt mange ting. Noen av de første tingene jeg tenker på når jeg hører ordet ’abonnement’ er fleksibilitet, kreativitet og convenience.
Fleksibilitet, fordi jeg er tilhenger av å låne i stedet for å kjøpe når jeg kan. Jeg liker at jeg som forbruker har muligheten til å velge ting til og fra når jeg har bruk for det.
Kreativitet, fordi abonnementsmodellen gir meg muligheten til å prøve nye ting som jeg ellers kanskje ikke ville få prøvd ut, for eksempel med en ny type beautyboks, streamingtjeneste eller matkasse.
Convenience, fordi abonnement gir meg en bedre opplevelse og på mange måter optimaliserer min tid.

Mange forbrukere, særlig de unge, føler at de har det mer travelt enn noen gang før. Derfor er RoT (Return on Time) blitt enormt viktig, og her kan abonnementsmodellen være en stor hjelp i en travel hverdag. Det er på mange måter en mer interessant løsning og forretningsmodell, som både er fordelaktig for bedrifter og for kunder.

Jeg har en mastergrad i International Business Communication (Intercultural Marketing) fra Copenhagen Business School. Jeg har tidligere arbeidet med digital markedsføring og SoMe, både i restaurantbransjen hos Rekom Group og i forsikringsbransjen hos Topdanmark.

Jeg bor på Amager i København og bruker min fritid på min familie, min kjæreste og mine venner. Dessuten bruker jeg tid på å utforske både nye kulturer og dem jeg allerede kjenner, enten når jeg reiser eller innenfor landets grenser, eksempelvis med teater, konserter og kunst.

bll@subscrybe.com /+45 22 83 11 12 / Bli min venn på Linkedin

PETER JAKOBSEN, SENIORKONSULENT

Abonnementsmodeller har lenge fylt mye av mitt liv, og jeg har siden 2005 vært ansatt i virksomheter med dette utgangspunkt. Her har jeg arbeidet med digitalisering av mediebransjen hos Berlingske Media, stått i spissen for salgsstrategien hos teleselskapet Telmore, og senest har jeg sittet som COO og CMO hos Samlino.dk, hvor mine ansvarsområder var spent bredt på tvers av forretningens verdikjede.

Personlig har jeg mange forskjellige interesser og dermed mange ting jeg gjerne vil rekke over. Her hjelper abonnementer meg ikke bare med å skape struktur, men også med å dyrke alt det som gir meg glede i hverdagen.

Hos Subscrybe er jeg primært fokusert på medier, telekommunikasjon og forsikring, men arbeider stort sett med alle bransjer innenfor salg, performance management og digitalisering. Jeg har en stor forkjærlighet for å se effektene av våre prosjekter og derfor er jeg oftest med i implementeringsfasen hos våre kunder.

Privat setter jeg stor pris på å være sammen med venner og familie, og jeg spiller litt musikk og holder meg primært i form med å løpe om morgenen. Når det er mulig tar jeg meg også tid til å brygge øl i et mikrobryggeri som jeg var med å etablere i 2017.

pj@subscrybe.com / +45 42 20 86 85 / Bli min venn på Linkedin

TINE MØLLER, KONSULENT

“Personlig”,“convenient”, “fleksibelt”, “ekstra fordeler» og service”, etc. Ønskelisten er lang og forventningene mange når den moderne forbruker gjør innkjøp – og endelig er det en forretningsmodell som er designet til å oppfylle disse kravene: abonnementsmodellen. I stedet for transaksjoner tar abonnementsmodellen nemlig utgangspunkt i relasjoner – og som i enhver annen relasjon handler det derfor om å skape tillit og verdi. Uten det, ingen relasjon og ingen forretning. Derfor ser jeg abonnementer som ‘kundens forretningsmodell’ – og ikke minst fremtidens forretningsmodell, da maktforholdet mellom selger og kunde for lengst har vippet til kundens fordel.

Kundens adferd og interesser har også lenge vært mitt  fokusområde. Innen jeg ble subscryber arbeidet jeg som rådgiver og kundeansvarlig innenfor kommunikasjon, branding og design hos bl.a. Burson-Marsteller, McCann og Scandinavian Design Group. Her lærte jeg fort at hvis noe skal lykkes, må man kjenne og forstå sin målgruppe, og adressere et reelt behov.

Som subscryber er jeg derfor veldig opptatt av å optimalisere og utvikle helt nye abonnementskonsepter – på brukerens premisser, i alle mulige og umulige bransjer. For tiden er jeg spesielt nysgjerrig på hvordan f.eks. gaming, sykehusutstyr og stand-up-paddling kan bli abonnementbasert.

Sistnevnte skyldes spesielt personlige interesser. Jeg er nyutklekket SUP’er (akkurat som titusenvis av andre dansker) og ønsker meg inderlig et medlemskap som jeg kan bruke både i København og i Thy. Jeg er nemlig født og oppvokst i det skjønne naturområde nord for Limfjorden og er derfor på besøk så ofte jeg kan. Når jeg ikke er i vannet eller i Thy, kan du finne meg på kjøkkenet eller i en av Københavns mange restauranter og matbarer. Jeg er nemlig også litt av en foodie.

tm@subscrybe.com /+45 27 58 08 82 / Bli min venn på Linkedin

JULIE MARIA SCHANDORPH, PROJEKTKOORDINATOR

Som student utgjør forskjellige abonnement en stor del av mine økonomiske forpliktelser. De er for meg synonymt med convenience. Min hverdag blir lettere ved å abonnere, fordi jeg har tilgang til det jeg skal bruke, når jeg skal bruke det. Det er min frihet til og mulighet for å skreddersy løsningen til nettopp mine behov, uten å skulle gå på kompromiss med kvalitet eller økonomi.

Mine hovedkompetanse er innenfor kommunikasjon. Jeg ser kommunikasjon som bindeleddet i relasjoner, og det gjelder også for abonnementsvirksomheter. Det er et område som fortsatt blir mer digitalt, og det krever nytenkende måter å fastholde kunder på. Digitaliseringen gir mulighet for innovative måter å få adgang til abonnement på, og det er her kommunikasjon kan spille en avgjørende rolle for kundens valg.

Som virksomhet er det viktig å ta hensyn til kulturelle og språklige barrierer når det kommuniseres på tvers av landegrenser, om det så er våre skandinaviske naboer eller det sydlige Spania. Derfor har jeg tatt en bachelor i Interkulturell Markedskommunikasjon og Spansk på CBS og studerer nå en Cand. it på Aalborg Universitet i København.

Jeg bor i Nordvest i København med min kjæreste. Jeg bruker fritiden min på styrketrening, og går ofte på konserter. Jeg er en kjempe sportsnerd når det kommer til fotball og amerikansk fotball, og spesielt er den sistnevnte min store lidenskap.

js@subscrybe.com /+45 27 51 27 70 / Bli min venn på Linkedin

LEA PORSMOSE HANSEN, PROJEKTMANAGER

Tid til te og te til to, eller ti.

I min verden er teen et vidundermiddel. Fryser du? Ta en kopp te. Er du lei deg? Ta en kopp te. Er du trøtt? Ta en kopp te. Er du syk? Ja, det har du nok gjettet, ta en kopp te. Men best av alt er te noe du kan gi til andre. Det er ikke alltid lett å vite hva man skal si hvis andre har det vanskelig, men en kopp te er som en varm klem som kommer innenfra.

Hvem vil ikke gjerne invitere venner eller bestemor på en kopp dampende varm, deilig te og friskbakte småkaker. Te er kos og felleskap. Te er ro i hverdagen. Og te er en kulinarisk reise man kan ta alene eller sammen.

Teens univers er et endeløst eventyr av lukter, smak og farger og uansett hvor i verden du tar hen er der te å finne. Jeg er en globetrotter i hjertet og har vært rundt om omkring. I India fikk jeg hjemmelaget chai-te med melk og en symfoni av krydder. I Chile var kveldsmaten en kopp friskbrygget te og et stykke brød. I Argentina ble jeg alltid budt på maté, som drikkes med sugerør og har så mange tradisjoner om seg at det nesten blir helt religiøst. I Peru drakk jeg coca-te for å motvirke høydesyke. Og i Spania serverte min engelske venninne typisk English Breakfast Tea med melk og sukker.

Når jeg ikke nørder te så studerer jeg til en Master i Digital Design og Kommunikasjon på IT-Universitetet i København – eller reiser verden rundt. Jeg er opprinnelig fra landet og elsker de åpne vidder og naturen, men i de siste fem år har jeg bodd i København, hvor storbyens puls oppfordrer til eventyr og opplevelser – hver dag.

lea@te-salonen.dk  /  +45 28 30 24 04 /  Bli min venn på LinkedIn